Over mij

Mijn foto
GOOD FOOD IS A PASSPORT TO EVERY HEART!

Translate

zaterdag 29 september 2012

Bistro Eigenwijs in Berlicum

BISTRO EIGENWIJS IN BERLICUM

Gisteren hebben we gegeten bij Bistro Eigenwijs in Berlicum. We zijn dol op groupons waardoor wel allerlei restaurantjes kunnen uit proberen. Dit keer hadden we een groupon voor onbeperkt gamba's eten. 
We hebben lekker gegeten bij Eigenwijs. En de bediening was erg vriendelijk. Ze hebben veel streekproducten in hun menu zitten. En we hebben ook vele lekkere dingen voorbij zien komen.

We kregen als eerst een zuurdesembrood van de plaatselijke bakkerij van Keulen. Geserveerd met zelfgemaakte kruidenboter, tapenade, olijfolie. En volgens mij was het een bakje keltisch zeezout (sel Gris)? Dit is een onbewerkte zoutsoort. Het was lichtgrijs van kleur. Pas op hoor, is lekker maar heel erg zout. Dus je hebt maar een heel klein beetje nodig. Ik dipte mijn stukje brood in de olijfolie waarna ik voorzichtig in het zout dipte. Maar dat was niet voorzichtig genoeg, haha.
Door niet een bolletje kruidenboter en daarbij een paar stukjes afbakbrood te serveren geeft bij mij altijd een goede indruk. Het zuurdesembrood was echt lekker.
 We kregen een mooie hoeveelheid geserveerd. In pikante olie gegaarde gamba's met champignons en knoflooksaus, frietjes, een salade en een soort van aardappel beignets. Op ons bord kregen we een groente garnituur met een puree van knolselderij. De puree van knolselderij vond ik echt enorm lekker! Hij was heel zacht en romig van smaak, bereid met roomboter. Ik werd er helemaal vrolijk van. 

 Scampi's heb je in heel veel verschillende kwaliteiten. En deze scampi's waren voor ons niet de beste scampi's. Helaas vielen deze scampi's in de categorie scampi's "Wokplaza Scampi's". Maarja, je kunt ook niet de dure scampi's verwachten bij "Onbeperkt Scampi's eten". Goeie scampi's hebben een totaal andere structuur als de goedkope scampi's. Maar deze krijg je in restaurants ook niet in schalen geserveerd maar eerder per 4 of 5 stuks. We hadden ons ZO verheugd op onbeperkt scampi's eten. Maar uiteindelijk kregen we maar anderhalf schaaltje op met z'n tweeën haha! We hadden echt honger! Maar het was echt typisch een geval van
"TE-GROTE-OGEN-MET-EEN-KLEINE-MAAG".

DEZE! Deze vond ik echt super. Het waren een soort van aardappel beignets, volgens mij met kaas. Ze waren heel zacht en smeuïg van smaak. Echt heerlijk! Ik ben zelf niet zo van de frietjes. Dus ben altijd heel erg blij als ze er ook iets anders bij serveren.

Al met al is Bistro eigenwijs een leuk en knus restaurantje met vriendelijke bediening, waar je lekker kunt eten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten