Over mij

Mijn foto
GOOD FOOD IS A PASSPORT TO EVERY HEART!

Translate

woensdag 3 oktober 2012

2nights dinner couscous with vè-G's & lamb

COUSCOUS MET GROENTES EN LAMSVLEES

Een lekkere stevige maaltijd. Real comfort food, waar je buikje warm van wordt. Mijn lievelings- verse kruid is toch zeker wel koriander. Je houd ervan, of niet. Het heeft een hele specifieke kruidige smaak, en past in heel veel gerechten. Ik vind koriander het lekkerst als het vers bij een gerecht toegevoegd wordt.  

Couscous is lekker met gestoofde groentes en vlees of vis. Maar ook heerlijk als salade. Wat ik meestal doe bij een stoofgerecht, is ipv heet water, het kookvocht van de de groentes gebruiken met daarbij een paar klontjes roomboter en wat zout en peper. Hiermee geef je je couscous een heerlijke smaak.

Je kunt het vlees apart braden zoals op de foto. Maar ook een lamsbout langzaam stoven tot het van het bot af valt samen met de groentes. De groentes voeg je dan uiteraard als laatste toe gezien een lamsbout nogal wat tijd nodig heeft om gaar te worden. Als ik het vlees apart braad, dan gebruik ik een lamsfond voor bij de groentes zodat hij toch een lekkere volle lamssmaak krijgt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten